Czy firmowa strona na Facebooku wystarczy?

Data dodania: 16.09.2016


Bez wątpienia powstanie i rozprzestrzenienie się Facebooka jako wirtualnej platformy społecznej wprowadziło wiele zmian w codziennym funkcjonowaniu większości z nas. Ale nie tylko życie przeciętnego Kowalskiego uległo znacznej zmianie – w wyniku facebookowej rewolucji również cała branża biznesu, od wielkich korporacji, aż po małe firmy. Firmowe fanpage otworzyły przed nami nowe drzwi, za którymi przy odrobinie szczęścia i sporego wysiłku można znaleźć receptę na rozwój i pozyskanie nowych klientów. Ale czy sam Facebook sprawdzi się, jeśli chodzi o budowanie wizerunku firmy w social media? Czy firmowa strona na Facebooku wystarczy?

Co Facebook daje Twojej firmie

Portal Marka Zuckerberga jako platforma społecznościowa umożliwia sprawną, bezpośrednią komunikację na linii odbiorcy – marka. Kiedyś, wydawałoby się, że w zamierzchłych czasach, nawiązanie jakiegokolwiek kontaktu z firmą było naprawdę wymagającym wyzwaniem, żeby nie powiedzieć, że była to niemal misja niemożliwa. Komunikacja marketingowa w przeszłości była jednostronna. To marka emitowała odbiorcom wybrane treści, a najbardziej widoczną, odczuwalną i mierzalną formą reakcji były zachowania konsumenckie, czyli skorzystanie lub odrzucenie określonej oferty.

Obecnie odbiorcy mają dużo większe pole do popisu, jeśli chodzi o wyrażanie swojej opinii na temat propozycji konkretnej firmy. Ale to również szansa dla marki, aby promować swoją działalność, budować pozytywny wizerunek i rozszerzać obszar oddziaływania na rynku. Wszystko to jest możliwe właśnie dzięki Facebookowi – zdecydowana większość firm posiada swój fanpage i z mniejszym lub większym powodzeniem stara się go wykorzystać do promocji w sieci (naprawdę efektywne działania może przynieść zlecenie prowadzenie firmowego Facebooka agencji interaktywnej).

Czy sam fanpage wystarczy

Zazwyczaj sam profil na Facebooku nie zagwarantuje wykorzystania maksymalnego potencjału, jaki drzemie w konkretnej firmie. Podstawowym wsparciem dla prowadzenia firmowego Facebooka powinna być nowoczesna strona internetowa – dostosowana do obsługi przez urządzenia mobilne, najlepiej wdrożone z kompleksową obsługą z zakresu SEO (pozycjonowanie stron Poznań). Ale oprócz firmowej strony www Poznań należy pamiętać, że nie samym Facebookiem człowiek żyje…

Jeśli nie Facebook to co?

Chociaż dane wskazują, że to właśnie Facebook jest liderem popularności mediów społecznościowych warto pamiętać, że istnieje szereg innych możliwości i miejsc w sieci, w których powinna się pojawić nasza firma. Do powszechnie używanych social media zaliczamy między innymi takie platformy jak: Twitter, Instagram, Google+, ale również zyskujący na popularności Snapchat, LinkedIn, Pinterest czy Tumblr.

social media prowadzenie firmowego facebooka

Prowadzenie firmowego Facebooka to nie wszystko – warto prowadzić też profile w innych mediach społecznościowych, dostosowanych do działalności firmy.

Wybór odpowiedniego kanału komunikacji marketingowej powinien być poprzedzony wnikliwą analizą grupy odbiorców, do jakich chcemy dotrzeć. Targetowanie, czyli właśnie określenie struktury grupy docelowej reklamy najlepiej powierzyć agencji reklamowej lub w przypadku marketingu w Internecie – agencji interaktywnej (zobacz: strony internetowe Poznań).