Czy reklama internetowa jest skuteczna?

Data dodania: 16.09.2016


Współcześni konsumenci mają stosunkowo niewiele wspólnego z postawami, jakie prezentowali odbiorcy jeszcze pół dekady temu. Użytkownicy sieci coraz szybciej i sprawniej uczą się rozpoznawania nawet najbardziej subtelnych form reklamy i niemal instynktownie jej unikają. A zatem czy reklama internetowa jest skuteczna, a działania marketingowe w sieci rzeczywiście mają tak duże znaczenie, jak przekonują specjaliści od reklamy?

Twój klient jest w sieci

Można pójść o krok dalej i powiedzieć, ze reklama w Internecie ma o wiele większe znaczenie niż przyjmuje to do wiadomości większość przedsiębiorców i właścicieli firm. Według raportu Perspektywy rozwoju branży rozrywki i mediów w Polsce 2016-2020, przygotowanego przez PWC, w 2020 roku rynek reklamy internetowej w naszym kraju osiągnie taki sam udział, co reklama telewizyjna. A już dzisiaj wydatki na reklamę w sieci przekroczą wartość reklamy telewizyjnej.

Na taki stan rzeczy składa się kilka czynników, ale najważniejsze wydaje się tutaj dostosowanie publikowanych treści marketingowych w przestrzeni wirtualnej, zarówno pod względem treści, jak i formy. Reklama telewizyjna, chociaż może stanowić element złożonej strategii reklamowej, obecnej również w innych kanałach dystrybucji w zasadzie niczym nie zaskakuje współczesnego odbiorcy. Z kolei reklama internetowa pozwala na dotarcie do ściśle określonej grupy konsumentów z wykorzystaniem nowych, zaskakujących rozwiązań technologicznych, które dla odbiorcy są atrakcyjne, przez co nie kojarzy ich negatywnie. Co więcej, odpowiednio wdrożona kampania marketingowa w Internecie sprawia, że odbiorca staje się zaangażowanym, aktywnym użytkownikiem, który nawet udostępnia treści związane z marką (w tym celu niezbędne jest na przykład świadome prowadzenie firmowego Facebooka).

Rodzaje reklamy internetowej

Jeśli przyjąć, że za formę reklamy należy uznać każde działanie, które ma na celu pozyskanie nowych klientów i budowanie pozytywnego wizerunku u określonej grupy docelowej, okazuje się, że wachlarz narzędzi reklamy internetowej jest naprawdę imponujący.

Pierwsza grupa narzędzi reklamy w sieci to płatne reklamy w wyszukiwarce – na czele z usługą Google AdWords. Mechanizm działania takiej reklamy jest prosty – po odpowiedniej konfiguracji w panelu, wyszukiwarka proponuje konkretny link na szczycie listy wyników, o ile jest on związany z zapytaniem użytkownika. Dzięki temu reklamowana usługa czy produkt jest idealnie dopasowana do potrzeb odbiorcy.

Do istotnych metod promowania swoich usług w sieci należy SEO, czyli strategia nastawiona na optymalizację treści i struktury strony. Działania SEO, czyli pozycjonowanie stron pod kątem wyszukiwarek mają na celu osiągnięcie jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania (pozycjonowanie stron Poznań), co przekłada się na wyższą liczbę odwiedzin i wymierne korzyści marki.

Ale reklama w Internecie to również tradycyjne, dobrze znane formy przekazu graficznego, czyli bannery. Żeby osiągnąć zadowalające efekty konwersji reklamy bannerowej niezbędna będzie pomoc doświadczonego grafika, który zadba o reklamę od strony wizualnej, copywritera, który uzupełni ją o trafne hasło i treść oraz eksperta z zakresu identyfikacji wizualnej, żeby zapewnić spójny przekaz marketingowy. Za dystrybucję banneru powinien odpowiadać specjalista zajmujący się SEM, czyli marketingiem w wyszukiwarkach internetowych (strony internetowe Poznań).

Komu zlecić reklamę w Internecie

Usługi związane z marketingiem internetowym są na tyle popularne i złożone, że najlepszym rozwiązaniem z perspektywy przedsiębiorcy jest zlecenie konkretnych usług ekspertom. Dokąd powinien się udać zainteresowany właściciel rozwijającej się firmy? Wbrew pozorom nie do agencji reklamowej czy domu medialnego, a do agencji interaktywnej. W odróżnieniu od firmy reklamowej, taka agencja specjalizuje się właśnie w działalności w Internecie, a zatem dużo lepiej odnajdzie się w specyficznej przestrzeni reklamy internetowej. Oferta agencji interaktywnych zwykle obejmuje takie usługi jak: content marketing, pozycjonowanie stron Poznań, marketing szeptany czy prowadzenie firmowego Facebooka.