Jak założyć konto firmowe na Facebooku krok po kroku

Data dodania: 16.09.2016


Profil firmy w mediach społecznościowych pomaga dotrzeć do nowych odbiorców i wzmacnia relacje z obecnymi klientami. Najpopularniejszym kanałem social media jest Facebook – oto instrukcja w kilku krokach: jak założyć konto firmowe na Facebooku i co zrobić, żeby fanpage przyniósł oczekiwane rezultaty marketingowe?

Utwórz stronę

Żeby rozpocząć przygodę swojej firmy na Facebooku trzeba zacząć od utworzenia strony. Dokonać tego może tylko zarejestrowany użytkownik – i jest to w zasadzie jedyne wymaganie. Założenie strony jest całkowicie darmowe i zaczyna się od określenia jakiego rodzaju działalności będzie dotyczył nasz fanpage. Do wyboru mamy między innymi następujące kategorie: lokalna firma lub miejsce, firma organizacja lub instytucja, marka lub produkt czy społeczność. W tym kroku wybieramy także nazwę dla naszej strony – jeśli mamy już profile w innych social media warto użyć tej samej nazwy, co ułatwi klientom znalezienie firmy.

Utworzenie strony zamiast profilu pozwala na dostęp do wielu przydatnych funkcjonalności i udogodnień – od nieograniczonej liczby fanów, przez statystyki fanpage, aż po dodatkowe zakładki, takie jak opinie, dyskusje czy wtyczki powiązane z profilami w innych mediach społecznościowych. O przekierowanie na utworzony fanpage warto zadbać również dodając na stronie firmowej odpowiedni przycisk, a więc naszym celem jest integracja strony www Poznań z Facebookiem.

Dostosuj ustawienia

Po określeniu kategorii warto dodać krótki opis prowadzonej działalności, określić preferowaną grupę odbiorców. Kolejnym krokiem jest konfiguracja utworzonej strony, czyli wprowadzenie informacji o firmie. Jeśli firma ma swój oddział stacjonarny nie może zabraknąć danych adresowych, wraz z oznaczeniem siedziby na mapie. Warto też wprowadzić dodatkowe informacje: godziny pracy, numer telefonu czy adres e-mail.

Często w małych firmach to właściciel zajmuje się obsługą i prowadzeniem firmowego Facebooka. Jeżeli jednak mamy do dyspozycji innego pracownika, który mógłby się podjąć tego zadania, Facebook udostępnia praktyczne narzędzia do przydzielania roli na stronie, między innymi są to: administrator, redaktor, moderator czy reklamodawca. Poszczególna rola wiąże się z odmiennymi uprawieniami. Założyciel strony pełni rolę administratora z pełnym dostępem do wszystkich opcji, a oddelegowany pracownik uzyska już tylko wybrane, ograniczone uprawnienia.

Jeszcze lepszym rozwiązaniem wydaje się być prowadzenie firmowego Facebooka przez specjalistów z agencji interaktywnej, którzy uzupełnią strategię aktywności w social media o działania z zakresu content marketingu czy pozycjonowanie stron Poznań.

Personalizacja profilu

Zanim zaczniemy działać warto dodać zdjęcie profilowe i ustawić grafikę w tle. Nie zapominajmy o spójnej identyfikacji wizualnej firmy – warto wykorzystać ją w prowadzeniu firmowego Facebooka, ułatwiając odbiorcom rozpoznawanie naszej działalności. Pamiętajmy, że użytkownicy dużo lepiej reagują na treści uzupełnione atrakcyjnymi obrazami. Poza tym taki fanpage bez takich elementów nie będzie wzbudzał zaufania odbiorców, a raczej sprawi wrażenie niedokończonego lub zaniedbanego.

Publikuj i reaguj

Co warto powinno się pojawić na stronie firmy na Faceboooku? Wszystko zależy od celów marki – na pewno prowadzenie firmowego Facebooka nie może się ograniczać do haseł reklamowych i publikacji swojej oferty. Lepiej postawić na interesujące informacje, zabawne treści lub praktyczne ciekawostki. Żeby zdobywać nowych fanów nie można się też ograniczać jedynie do biernego wrzucania postów – marka powinna między innymi aktywnie włączać się w dyskusje i odpowiadać na pytania użytkowników.


Zobacz też: strony internetowe Poznań