Poznaj różne rodzaje blogów i wybierz najlepszy dla swojej firmy!

Data dodania: 15.02.2018


Na pewno przyznasz, że blog jest wyjątkową formą kontaktu z klientem, ponieważ działa ona w obie strony. Czytelnik bloga ma możliwość kontaktu z autorem wpisy za pośrednictwem maila lub komentarza. Same blogi również mogą przybierać różne formy – od stron zawierających wyłącznie treść słowną, po takie na których znajdziesz również treści video. Blog z pewnością można określić jako dynamiczna forma publikacji – wpisy mogą pojawiać się nawet kilka razy w tygodniu i nikt się temu nie dziwi. Zazwyczaj wpisy są ułożone chronologicznie – czytelnik najpierw natknie się na twój najświeższy wpis. Autorzy blogów są często uznawani za specjalistów w swojej branży – dzięki temu firma może zyskać opinię profesjonalnego miejsca. Blogerzy bardzo często wprowadzają nowe trendy, dostarczają informacji oraz sprzedają różnego rodzaju produkty. Dzięki temu wciąż mogą edukować klientów oraz osoby, które mogłyby stać się klientem.

Projektowanie stron

Jeżeli twój bloga działa równolegle do sklepu e-commerce, warto aby jego profil był specjalistyczny, a treści odnosiły się do sprzedawanych produktów lub całej branży. Ze względu na zamieszczane treści możemy wyróżnić blog tekstowy, na którym znajdziesz różnego rodzaju newsy, treść poradnikową, artykuły, recenzje i inne. Treść odgrywa na takim blogu największe znaczenie – inne materiały, takie jak zdjęcia czy filmy są jedynie dodatkami, które mogą się pojawić, ale nie muszą. Videoblog z kolei wykorzystuje treść video, jako podstawowy materiał komunikacji na blogu. Tego typu blogi są popularne wśród takich branż jak kosmetyczna oraz gier video. Coraz częściej treści video wykorzystuje się do porównania podobnych produktów (np. telefonów).

Kolejnym rodzajem bloga jest tzw. photoblog – jest podstawową treść tworzą fotografie. Tego rodzaju blog doskonale sprawdzi się tam, gdzie ważny jest wizualny aspekt produktu – w branży kosmetycznej, artystycznej lub kreatywnej. Alternatywą dla obrazu może być dźwięk, a konkretnie audioblog, składający się tylko z nagrać dźwiękowych, nazywanych podcastami. Takie nagrania mogą być dobrym pomysłem na edukację połączoną z działaniami promocyjnymi – to świetna alternatywa dla blogów tekstowych, ponieważ można odsłuchiwać je na przykład w trakcie podróży samochodem, kiedy czytanie nie jest możliwe.

Strony internetowe Kołobrzeg

W sytuacji, kiedy nasze wpisy linkują do konkretnych produktów w sklepie internetowym – warto wprowadzić działania SEO na bloga. Dzięki temu użytkownicy będą mogli łatwo zapoznać się z ofertą twojego sklepu, a dodatkowo umożliwisz innym właścicielom stron dodawania linków do naszego wpisu na swoich witrynach. Nie zapominaj o odpowiednio dobranych słowach kluczowych.

Logistics services Poland