Siła social media, czyli czemu warto lajkować

Data dodania: 02.11.2016


Jeszcze kilka lat temu mało kto mógł przewidzieć, jak potężną rolę będą odgrywały media społecznościowe. Najpierw wprowadziły przewrót w prywatnym życiu większości z nas, a następnie stopniowo zaczynały wdzierać się coraz śmielej do sfery biznesu. Jako jedno z narzędzi marketingu internetowego media społecznościowe niosą ze sobą ogrom możliwości, które warto wykorzystać, aby skutecznie rozwijać działalność swojej firmy. W czym tkwi siła social media i dlaczego trudno wyobrazić sobie funkcjonowanie przedsiębiorstw bez udziału w kanałach społecznościowych?

Skrócony dystans między firmą a klientem

Warto zacząć od tego, co trudno osiągnąć jakimikolwiek innymi środkami, niż właśnie komunikacją na poziomie mediów społecznościowych. Chodzi o skrócenie dystansu w relacji pomiędzy firmą, a jej konsumentami. Kiedyś komunikacja marketingowa była praktycznie ograniczona jednostronnie – to firmy wysyłały do odbiorców swoje wiadomości, natomiast trudno było mówić o sprzężeniu zwrotnym.

Obecnie wymiana informacji i dyskusje między grupą konsumentów a firmą jest standardem. Na swoich profilach w mediach społecznościowych użytkownicy mogą swobodnie wysyłać wiadomości, komentować publikowane wpisy czy wykazywać się jakąkolwiek inną aktywnością, do której z resztą administratorzy stron często zachęcają.

Pomoc i kontakt

Działalność firmy w social media to również możliwość szybkiej i bezproblemowej wymiany informacji. Jeśli przedsiębiorca decyduje się na prowadzenie profilu w mediach społecznościowych powinien pamiętać o tym, aby korzystać z niego w sposób możliwie jak najbardziej regularny. I nie chodzi wyłącznie o to, aby z ustalonym harmonogramem publikować posty i dodawać nowe wpisy. Bardzo ważna jest aktywność administratora takiego fanpage, jeśli chodzi o interakcję z użytkownikami.

Odpowiadanie na wiadomości prywatne czy udzielanie się w komentarzach jest ważne nie tylko dlatego, że w ten sposób firma pokazuje swoje zaangażowanie i szacunek do odbiorców, którzy ignorowani mogą poczuć się zlekceważeni i zrezygnować z korzystania z naszych usług. To, w jakim tempie właściciel fanpage’a reaguje na wysyłane do niego wiadomości jest też wyświetlane na stronie głównej takiego profilu. Jeśli dane wskazują na szybkie odpowiedzi użytkownicy chętniej zadają pytania, co może się przełożyć na dokonanie zakupu, zamówienia usługi czy jakiejkolwiek innej formy finalizacji transakcji.

Poznajmy się, czyli za kulisami

Profil w mediach społecznościowych to też doskonała okazja do tego, aby pokazać działalność swojej firmy w taki sposób, aby budować określony wizerunek marki. W zależności od tego w jakiej branży operuje dane przedsiębiorstwo i jaka jest jego grupa docelowa można pokusić się o bardziej spontaniczne zdjęcia, niczym zza kulis codziennych prac lub starannie przygotowane zdjęcia, animacje albo filmy, które przybliżą odbiorcom działanie firmy. Przez takie działania można nie tylko kształtować swoją markę jako firmy eksperckiej, ale też powalczyć o sympatię, która również pomaga w działaniu marketingowym.

Żeby osiągnąć jak najlepsze wyniki w kampaniach za pośrednictwem social media warto zwrócić się do profesjonalnej agencji interaktywnej – polecamy ofertę g2team.pl.

bmw f10 tuning