Systemy CRM – czy rzeczywiście służą poprawie relacji z klientami?

Data dodania: 23.01.2018


Nieważne jest to, czy w obecnej chwili twoja firma zajmuje się sprzedażą określonych produktów lub usług, nieistotna jest nawet twoja branża. W takim razie co tak naprawdę się liczy w sprzedaży? Ostateczne i najważniejsze ogniwo procesu sprzedażowego, czyli klient powinien zwrócić twoją szczególną uwagę. Wyobraź sobie, że nawet będąc w posiadaniu rewelacyjnych produktów, inwestując w ich najlepszą reklamę i umieszczając w nowoczesnym sklepie promowanym przez dobrych pracowników możesz nic nie znaczyć  w świecie sprzedaży, ponieważ nielojalny klient nie dokona u ciebie zakupu. Jeżeli jednak tak się stanie – w ten oto sposób zaczyna się drugie życie produktu. Myślisz że to na tyle? Niekoniecznie – ważne jest aby zakup nie był jednorazowy, a powtarzalny. Często zdarza się, że klient po jednym zakupie wyrzuca ze swojej pamięci markę i nie wraca do niej już nigdy więcej. To nie pociesza – ale takie są realia. Na szczęście wiemy co zrobić, aby klient pojawiał się w twoim sklepie regularnie! Podstawą jest zbudowanie relacji pomiędzy sprzedającym, a kupującym. Istotna jest również kwestia przechowywania historii jego zakupów, a także ciągła możliwość kontaktu. Co może ci w tym pomóc? Przemyśl wypróbowanie systemu Customer Relationship Managment – jest to rozwiązanie, które pozwala na zarzadzanie relacjami z klientami.

Projektowanie stron Poznań

System typy CRM będzie z pewnością przydatny w bardzo wielu firmach – tak się składa, że mogą z niego korzystać zarówno duże i rozwinięte korporacje, jak i firmy z sektorów średniego i małego (nawet kilkuosobowe działalności) – na tym samym poziomie. Niezależnie od tego, w jak dużej firmie pracujesz – możesz dopasować funkcjonalności systemu CRM do własnych potrzeb pod kątem ich szczegółowości. Zastanawiasz się skąd wziąć taki system? Nie martw się, programy tego rodzaju często są darmowe, a rynek jest ich pełen – będziesz miał problem z wyborem najlepszej opcji dla ciebie i twojej firmy.

Winter Polska

Zastanawiasz się, jakież to tak przydatne funkcje zostały zawarte w systemie CRM i mogą być dla ciebie szczególnie istotne? Dzięki systemowi, możesz wygodnie przechowywać większość najważniejszych informacji odnośnie Twoich klientów, np. podstawowe dane kontaktowe, informacje o firmie, historia kontaktu (maile, telefony, wiadomość w serwisach społecznościowych, jeżeli je wykorzystujesz). System CRM to także sposób na szczegółową weryfikację kontaktów Twoich pracowników z klientami, a także sprawdzenia tego, jaka oferta została im przedstawiona. Prawda jest taka, że to rozwiązanie świetnie służy usprawnieniu procesu funkcjonowania Twojej firmy, a po zaledwie kilku miesiącach sam przekonasz się, jakie to wygodne.

Pozycjonowanie stron internetowych Poznań