Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym i zbudować swoją markę? Przekonaj się sam!

Data dodania: 15.02.2018


Czy wiedziałeś o tym, że możliwe jest budowanie wśród klientów swojego sklepu poczucia zaufania, rozpoznawalności i renomy, za pośrednictwem działań marketingowych? To podstawowe cechy dobrej marki są do osiągnięcia także dla ciebie. Zastanawiasz się, co powinieneś zrobić, aby w jakiś sposób wyróżniać się wśród innych sklepów e-commerce? Nie wiesz jak dotrzeć do klienta w sytuacji, kiedy wiele sklepów ma podobną ofertę – także cenowo? A może chcesz się dowiedzieć, jakie pobudki ma klient, czy wybiera produkt w konkretnym sklepie? Na te i inne pytania odpowie Ci poniższy artykuł – zapoznaj się z nim, aby poznać techniki skutecznej sprzedaży.

Stworzenie silnej marki sklepu e-commerce to długotrwały proces, który na pewno nie można określić mianem prostego. Mimo tego, stosując się do naszych rad jesteś w stanie stworzyć markę, z której będziesz dumny. W dzisiejszych czasach niemal każdy sklep internetowy może posiadać w swojej ofercie produkty markowe – właśnie dlatego wybór klienta jest dokonywany poprzez pryzmat zaufania do sklepu lub jego renoma wśród innych klientów. Jeżeli produkt w kilku sklepach ma podobne cechy, a cena i czas dostawy są praktycznie takie same – klient wybierze naturalnie ten sklep, w którym kupował wcześniej lub który ma dobre i sprawdzone opinie.

Strony www Szczecin

Co możesz zrobić, aby przyspieszyć proces budowania marki w Internecie? Warto jest znaleźć swoją niszę – zwłaszcza, jeżeli dopiero wchodzimy na rynek e-commerce i nie mamy określonego asortymentu ani grupy docelowej. Skup się na obszarach, w których sprzedaż internetowa dopiero raczkuje. Pierwszym firmom w danej branży łatwiej jest zbudować dobrą i stabilną pozycję sprzedaży.

Nasz sklep powinien także wyróżniać się wizualnie – warto aby przyciągał uwagę kupujących i został przez nich zapamiętany. Elementy grafiki koniecznie muszą być czytelne i estetyczne, ale nie krzykliwe, niczym reklamy z lat dziewięćdziesiątych. Oprócz samej witryny ze sklepem w celach promocyjnych warto jest utworzyć fanpage firmy, bloga firmowego lub też konta na innych portalach społecznościowych. Wszystkie te kanały muszą być tożsame graficznie, aby klient od razu łączył je z twoją marką.

Wiele produktów obecnie wymaga od sprzedawcy szerokiej wiedzy – wręcz powinna być to wiedza ekspercka. Również opisy i zdjęcia przedmiotów powinny być na wysokim poziomie, dzięki czemu odróżnisz się od konkurencji, która nie zawsze przykłada do tego wagę. Dzięki temu zbudujemy swój wizerunek fachowca, a to już prosta droga do zdobycia zaufania klientów. Również eksperckie porady będą mile widziane przez twoich klientów – możesz zamieszczać je na przykład na firmowym blogu.

Projektowanie stron